Projekat #2 ili kako sam sam dobila novi trench coat

Ne znam jeste li primjetili ali i ove sezone Trench coat ili kišni mantil je hit. Možda bi bilo bolje da budem preciznija- ove sezone je kišni mantili A MUST. I dok sam gledala po radnjama što se sve nudi, malo mi se srce steglo. Jer, budimo realni, kišni mantili srednjeg kvaliteta koštaju oko 100 Eura, oni najslabijeg kvaliteta oko 30 do 45 Eura. Iskreno, nije mi se odvajalo od novca. Ali, mi se nije odvajalo ni od jesenjeg sna- kišnog mantila i mene u njemu 🙂

Pretražujući ormar našla sam svoj stari kišni mantil u crnoj boji. Pošto se pere u mašini na 40 stepeni, a budući da ima godinica iza sebe, crna boja se isprala. Tako je taj mantil visio u ormaru i nikako da završi u smeću, ali i nikako da se obuče. Čvrsto sam odlučila da ga ponesem na farbanje, sve dok nisam , šunjajući po prodavnicama našla spasonosno rješenje. Rješenje se zove Dylon i radi se o farbi za tkaninu. Rekoh sebi što da ne, i farbanje je moglo da počne!

Nisam stigla da uslikam mantil prije farbanja. Ali, šešir pored mantila će vam jasno pokazati koja je razlika u crnoj boji. Farbom sam obnovila i još jednu suknju i majcu za izlazak.

Trench Coat

Moj novi stari Trench Coat.

Detalj sa kišnog mantila.

Detalj sa kišnog mantila.

Postupak fabranja je više nego lak. Farbu, odnosno plastičnu kesicu otvorite u mašini. Na rukama imate rukavice da vam se obojeni prah ne bi lijepio po prstima. Pospite prah u mašinu po rupicama mašine. Kad završite dodajte u rupice još pola kg kuhinjske sitne soli. Posložite tkanine, uključite mašinu na 40 stepeni i to je to. Kad se završi farbanje, opet uključite mašinu na 40 stepeni, ovaj put dodajte deterdžent za pranje (ja sam koristila tečni za crnu garderobu da ne bi ostajale fleke na odjeći). I to je to! Farbanje je završeno! Mašinu sam, na prazno, uključila još jednom na najbrži ciklus da se ispere. Tvrdim da nikakvih problema nisam imala sa bojom u mašini nakon farbanja. Ako hoćete da napravite kompletan proces on the budget farbajte nedjeljom kad je jeftina struja.

Ofarbana tkanina se suši u sijenci, ne izlaže se suncu, što je inače pravilo za crnu tkaninu.

Nakon crnog, probala sam i Dylon Antique Grey- Starinska siva. Ofabrala sam jastučnice, zavjese, bijele čaršave za krevet i čak dvoje pantalona. Tu je priča malo drugačija- u zavisnosti od boje od koje se kreće (jedne pantalone su bile izblijeđele braon boje, druge su bile bijele sa zelenom notom) i krajnji rezultat je drugačiji.

Dakle, farbom Dylon, cijena 4,35 Eura u Cosmetics marketu apsolutno preporučujem fabranje crne garderobe. Ako imate garderobu za koju vas nije briga i želite nešto novo preporučujem Antique gray. Iako posteljina nije ravnomjereno ofarbana (i pred dvije kutije farbe koje sam stavila u mašinu) krajnji rezultat mi se sviđa.  Ispada kao da sam i htjela da postignem efekat ostarjele posteljine. Pantalone su se ofarbale odlično i ravnomjerno.

I za kraj evo par savjeta:

jedna kutija farbe se koristi za oko 600 grama robe ili jedan kišni mantil, jedna suknja, jedna majca i par sitnica.

kraće stvari će vam se bolje i ravnomjerno ofarbati, duge stvari imaće efekat starog i biće parcijalno ofarbane (vidi čaršave).

pored crne i sive Dylon se prodaje još i u braon boji.

Antique gray 2

Čaršavi nakon farbanja.

Čaršavi nakon farbanja.

Leave a Reply

