Volim da jedem, ali pametno

Dok sam jutros, između spremanja za posao i vrsike beba po kući, bacala standardni dnevni pogled na FB, zapao mi je za oko status o koristi sočiva ili leće u odnosu na goveđe meso. Slika na statusu je pokazivala kako sočivo ima više proteina od mesa, što je indirektno pručivalo kako sve što čovjeku treba već se nalazi u prirodi, što opet nosi drugu poruku- sve što se kupuje ili je industrijski proizvedeno je loše. Bila sam znatiželjna, sjela sam i isčitala tonu komentara o tamnoj strani famaceutskih kompanija, o zavjeri doktora protiv ljudskog zdravlja, o tome kako je lijek za rak pronađen ali da se krije u nekim škafovima nekih tamo ljudi koji kontrolišu sve nas. Iako ne volim teorije zavjere, nisam sklona ni da povjerujem da sve što dolazi  od naših doktora je 100 procentno ispravno. Na svu sreću, a često i nesreću, internet i znanje skupljeno na netu može da pomogne (odmogne) kad se traže neki podaci. Novinarski posao me naučio da se na zaustavim na prvoj stranici koju izbaci google pretraživač. Naučila sam da istražujem izvore izvora i da tek onda donesem neki svoj zaključak. Tako sam dosta vremena provela istražujući pitanje zdrave hrane, odnosno što je to što bi trebalo ili ne bi trebalo da jedemo. Evo nekih zaključaka do kojih sam došla i koji možda i vama pomognu prilikom nedjeljne kupovine.

  • Hljeb / Ugljeni hidrati su generalno štetni

Vjerovatno ste čuli da je novi hit hrana bez glutena, kao da je gluten posljednje zlo koje ako izbacimo iz ishrane svi ćemo postati mlađi i ljepši. Istina međutim kaže da ako nemaš baš celijakiju , odnosno intoleranciju na gluten, normalne količine ugljenih hidrata ne čine loše zdravlju. Ako vas interesuje više pročitajte tekst OVDJE

  • Jaja, odnosno žumanca su štetna

Koliko sam shvatila jaja su na crnoj listi jer žumance , koje je prepuno hranljivih materija, sadrži visok nivo holesterola. Istina je da iako se jede hrana koja ima dosta holesterola, taj holesterol ne dovodi do povećanja holesterola u krvi.U prilog jajima ide i podatak da su jaja fantastičan izvor proteina, masti, i hranjivih materija.

  • Zasićene masti su loše

Stari savjet kako da izgubite salo je bio da ne jedete masti.  Ali, baš kao i što sam pisala za unos holesterola,  masti ne goje. Kvalitet hrane je ono što je važno – velika je razlika kada jedete meso za koje znate odakle potiče nego kada jedete fast food hamburger.

  • Hljeb od cijelog zrna je daleko bolji nego bijeli hljeb

Za hljeb od cijelog zrna se tvrdi da je bolji nego bijeli hljeb, zbog svog visokog sadržaja vlakana i mikronutrijenata. Takođe, takav hljeb ima i niži glikemijski indeks, kao i indeks insulina, što znači da rezultira nižim oslobađanje insulina nakon obroka.

Ipak, stvarna razlika između bijelog i hljeba od cijelog zrna pšenice je relativno mala. Visoka koncentracija vlakana u hljebu od cijelog zrna nije ništa veća od nivoa koji se nalazi u voću i povrću.

Sigurna sam da ima još “zbunjujućih” mitova. Ovaj sajt i ovaj sajt su mi puno pomogli da naučim ponešto i dijelim znanje. Možda je najbolja lekcija koju sam naučila- da jedem umjereno i da uživam u hrani- najbolja.

Ako znate jo neki mit podijelite ga da bismo se informisali i dijelili zdravlje.

Advertisements

One thought on “Volim da jedem, ali pametno

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s