Kako smršati uz slaninu i čvarke

„Zdravo. Ja sam Daša. Imam 39 godina, troje djece i  višak kilograma. Volim da jedem sve, svuda i bilo kada“, čujem sopstveni glas kako se probija do gomile žena koje u znak pozdrava klimaju glavama udobno smještenim u mekane podbratke. Rukama oslonjene na koljena poput sumo rvačica – otpuhuju dok slušaju moju priču o tome kako sam se udebljala. Potom, koristeći naslone stolica kao podupirače ustaju i grle me. „Dobrodošla u klub debelih žena“, zagrmlje teta upalih očiju, vođa očigledno.  „Neeee, ovo nije moj život“, zavrištah. Od sopstvenog vriska trgoh se iz sna.

Dobro je, pomislih pridižući se iz kreveta. Članska karta „Kluba debelih žena“ ostala je u mojoj noćnoj mori. Svanuo je novi dan. Ponedjeljak. Dan kada okrećem  novi list.

Krećem u pretragu. Ukucavam LCHF. Saznajem da ta skraćenica, zapravo, znači Low carb, high fat. U suštini – vrlo je jednostavno. Unosite manje ugljenohidrata a više prirodnih, zdravih masti. No, pored LCHF pojavljuje se i još jedan, meni potpuno novi izraz – paleo! Šta je sad pa paleo?  Paleo, zapravo, znači odbacivanje prerađene hrane i vraćanje izvornoj prehrani. Dobro, odahnula sam. Za početak zvuči jako zanimljivo. I ne neizvodljivo. Još kad sam bila mala tata mi nije dao da jedem viršle i paštete. Lagala bih kada bih rekla da nisam žudjela za njima. Ali, preživjela sam. Što znači – možemo se i sada vratiti stazama djetinjstva.

Idemo dalje.

Pretraga po internetu pokazuje da se o ovom načinu prehrane može naći dosta dobrih informacija. Pošto sam pročitala puno toga o LCHF malo da vam pojednostavim –nema šećera i skroba.  Ima kolača, ali malko drugačije spremljenih od onih na koje ste navikli.  Nema velike razlike u okusu. I zapamtite – sve je u glavi i u volji. Ja nikada ni pola sata nisam mogla držati nikakvu dijetu. Prosto obožavam hranu. No, samo sam jednoga dana osvijestila sama sa sobom da sam stvorila užasnu zavisnost od domaćih kiflica i čokoladnih uživancija u raznim oblicima. Osjećala sam se umorno, neispavano, nezadovoljno i najčešći pokret mi je bio otvori frižider, zatvori frižider, otvori frižider…. I tako do pred zoru svakoga dana.

Dakle, najvažnije je “skinuti se” sa brašna i šećera. Vidjećete, polako, ima zdravih, ukusnih i slasnih kolača i bez šećera. Ništa nećete primijetiti, vjerujte mi. Samo ćete izbaciti šećer i brašno a dalje ćete lijepo jesti.  A ako ste baš veliki ovisnik o čokoladi, kao što sam ja, uvijek možete uzeti čokoladu koja ima preko 70 posto kakaa. I, riješili ste problem.

Ako ste ljubitelj tijesta loša vijest je da morate zaboraviti sve kupovne hljebove i druge proizvode od brašna. Moraćete ih praviti sami. Zato, nabavite mlinac za kafu kako biste u njemu mljeli bademe, susam, lan i ostalo od čega ćete praviti brašno za najukusnije hljebove ikada koje probaste. Ali polako, doći ćemo i do toga. Sad krećemo na radosniji dio priče.

Jede se sva prava izvorno zdrava hrana: meso, riba, morski plodovi, jaja, povrće, zelenje, orašasti plodovi, pravi punomasni mliječni proizvodi i sezonsko voće.

Masnoće su važne, potrebne i neophodne. Maslac, svinjska mast, maslinovo I kokosovo ulje. Još ako sve to možete naći organsko – e onda za vašu figuru i zdravlje ne brinite.

Zaboravite sve moguće bezmasne jogurte, kefire, margarine… Prebacite se na masni pogon.

Prvo što sam uradila nakon internet pretrage bila je pretraga po prodavnicama. Našla sam najslasniju moguću slaninu i brdo čvaraka. Mljac.

Važno je shvatiti da ovo nije dijeta već novi način prehrane koji, kako se to tvrdi na mnogim stranicama na koje sam naišla izučavajući LCHF, poboljšava zdravlje i reguliše apetit i tjelesnu težinu. I, što je najvažnije, nema gladovanja. Ne može vam se desiti da uveče liježete gladni i provodite besanu noć dok vam crijeva sviraju melodiju koja vam ne prija.

Važno je da znate – nema gladi. Jedete sve dok ne osjetite da ste siti. Ali-namirnice birate. Nema brze hrane… Nema slatkiša, grickalica, hljeba i paštete. Zapravo, ima svega toga… Ali, na drugi način… Nije teško. Samo odlučite da krenete.

Evo šta se jede svaki dan, šta povremeno a šta nikako. Idemo redom.

Namirnice na kojima počivaju LCHF dnevni obroci:

Meso i perad. Masnoća sa mesa i koža sa piletine ne treba da se uklanja.

Riba i rakovi, škampi, školjke… Što češće jesti plavu ribu zbog omege-3.

Ako imate gdje nabaviti domaća – pun pogodak.

Iznutrice;

Povrće koje raste iznad zemlje. Kupus, kelj, brokoli, karfiol, raštan, spanać, blitva, zelena boranija, artičoka, šparoge, tikvice, patlidžani, masline, sve vrste zelene salate, krastavci, paradajz, rotkvica, paprika, celer, bundeva (hokaido, butternut, turkinja i dr);

Luk crveni i bijeli, mladi luk, poriluk;

Pečurke;

Avokado, limun;

Đumbir, kurkuma, čisto začinsko bilje bez aditiva;

Masti životinjskog porijekla: maslac i svinjska mast, takođe su vrlo zdrave pileća, pačja, guščja i goveđa mast;

Hladno presovana ulja: maslinovo i kokosovo;

Suvo meso, slanina/pančeta, pršuta, čvarci, kobasice, ali samo domaće proizvodnje, bez nitrita, glutamata i sl.;

Lakto-fermentirane namirnice kao što su domaći kefir, domaći jogurt i domaći kiseli kupus;

Supe od kostiju, mesne, kokošje, riblje,od povrća;

Domaći majonez i umaci napravljeni od maslinovog ulja, maslaca, domaćih jaja, začinskog bilja;

Voda

Bogat izbor, zar ne?

Koristiti umjereno sljedeće namirnice:

Prirodni punomasni mliječni proizvodi, kisela i slatka pavlaka, mekani (svježi) i tvrdi (zreli) sirevi, kajmak, skorup.

Korjenasto povrće sve osim krompira: cvekla, čičoka, keleraba,šargarepa… Najbolje je korjenasto povrće jesti sirovo a ne kuvano, jer tako ima više skroba kojeg treba ograničiti radi lakšeg gubitka kilograma.

Šumsko (bobičasto) voće kao maline, ribizle, borovnice, jagode, brusnice, kupine (može i smrznuto), grejp i drugo manje slatko voće – vrlo umjereno jer voće sadrži šećer;

Orašasti plodovi i sjemenke: orasi, bademi, lješnjaci, brazilski orah, indijski oraščić, pistaccio. Od sjemenki bundevine, suncokretove, lanene, susamove, chia… Mljevene orašaste plodove i sjemenke možete koristiti umjesto brašna za razna peciva i hljeb.

Kokosov orah, kokosovo brašno, ribani kokos, kokosovo mlijeko;

Nezaslađeni kakao prah, psyllium prašak ili ljuspice (za peciva i hljeb);

Kafa, čajevi, topla ili hladna limunada (ako treba zasladiti – može stevija).

Ni ovaj spisak koji sam našla na blogu Istine i laži o hrani mi se ne čini loš. Inače, na tom blogu se može puno korisnih informacija kao I na stranici dietdoctor.com/lchf.

Samo povremeno uzmite

1 – 2 dl vina ili 0,2 – 0,3 dl žestokog;

par kockica tamne čokolade sa min. 70% kakaa.

Mmmmm. Vino i čokolada. Pa gdje ćete bolje.

Preporuke koje se mogu na internetu naći pokazuju da svako treba sebi da prilagodi LCHF prehranu. Namirnice nabrojane u prvoj grupi sadrže vrlo malo ili skoro nimalo ugljenohidrata I zato ih možemo jesti koliko god želimo. Namirnice iz druge grupe imaju  nešto više ugljenohidrata, zato ih ne treba previse uzimati ukoliko želite smršati.

No-no grupa namirnica iliti loše vijesti za kraj. Izbacuju se:

Sve žitarice i brašno svih žitarica (glutenske i bezglutenske i pseudožitarice): pšenica, raž, ječam, pir (spelt), zob, proso, riža, kukuruz, heljda, amarant, kinoa;

Kus-kus, palenta, kokice, rižini keksi;

Mahunarke: pasulj, leća, soja, zeleni grašak i bob;

Pahuljice za doručak, cornflakes, müsli, žitne/zobene kašice, griz, čokolino, medolino i sl.;

Tjestenina, hljeb, peciva, pizza, kroasani, krofne i svi drugi pekarski proizvodi od brašna žitarica;

Zobena, sojina, rižina i druga zamjenska mlijeka od žitarica;

Krompir, čips i prženi krompirići;

Šećer i proizvodi koji ga sadrže, slatkiši, kolači, keksi, peciva, biskviti, čokolada, marmelada, industrijski deserti, puding, nutela i sl;

”Prirodni zaslađivači”: javorov sirup, sirup agave, ječmeni i rižin slad, smeđi šećer (ako ste bolesni možete malo meda s đumbirom);

Vještački zaslađivači, aspartam i drugi;

Kupovni sokovi i svi zaslađeni napitci, voćni jogurti;

Margarin i industrijska ulja: kukuruzno, sojino, suncokretovo, repičino i sve vrste ulja koja se deklarišu pod nazivom jestivo ulje;

Kupovni suhomesnati proizvodi koji sadrže štetne hemijske dodatke: glutaminate (pojačivače okusa), razne hemikalije i šećere, kao što su viršle, kobasice, salame, paštete;

Industrijske prerađevine pune šećera, pšeničnog brašna, margarina, hemijskih aditiva – kupovnimajonez, kečap, dresing za salatu, mješavine začina, hrana iz kesica, tuba, konzervi, kutija, tetrapaka i sl.;

Suvo voće (grožđe, brusnice, suva smokva…) i voće visokog glikemijskog indeksa (banana, grožđe, kruška, breskva…)

Industrijski mliječni proizvodi (birajte domaće mliječne proizvode);

Pivo

Prijateljica mi se nedavno požalila kako je odustala od LCHF jer joj je bilo preskupo. Naravno, ušla je prodavnicu zdrave hrane kupila kokosovo ulje, chia sjemenke i psilijum i ostala bez tridesetak eura. Nema potrebe. Umjesto kokosovog ulja uzmite svinjsku mast ili maslinovo ulje. Psilijum uzimajte ako imate problema sa probavom. Dugo će vam trajati svakako ta kutijica jer se poslije dvije sedmice najviše probava sama reguliše. Ko putuje u inostranstvo neka ga vani kupi jer je znatno jeftiniji nego kod nas. Chia isto tako se ne koristi svaki dan pa i ne ispadne preskupa s obzirom koliko traje. Pitate se sad sta su psiijum I chia. E, dragi moji, ne stane sve u jedan tekst. U sljedećem nastavku ćemo malo o tim egzotičnim stvarima.

Prije nego nastavimo sa savjetima kako i šta spremati – morate znati jednu važnu stvar – nakon dvije sedmice polako će vam se smanjivati apetit i osjetićete se odmornije I čilije.

Lagala bih ako bih rekla da nisam imala kriza. Jesam. Prve sedmice su mi faille majkine vruće kiflice sa džemom, a druge kolači. Našla sam adekvatnu zamjenu i za jedno i za drugo.

U prvoj sedmici sam se nalivala kefirom I tako pokušavala da živim zdravo. Pokazalo se to kao pogrešan potez. Stomak je rastao kao kakav pomahnitali balon a ni grama nisam smršala. Na nagovor mojih prijateljica koje su na LCHF batalila sam kefir i riješila se nadimanja. Jednostavno, meni nije prijao. Nekome drugome može prijati. Nakon sedmice kilogrami su počeli kliziti na dolje. Munjevito.

Kako i šta sam tačno jela– čitajte u narednom tekstu.

See you soon. Ne vraćam se u noćnu moru sa početka price više nikada. Vraćam se djevojci iz svoga sna. Koja umjesto 67 ima 55 kg.

Kako?  Stay tuned.

Napomena: Vodite računa o svom zdravlju. Jedite zdravu I prirodnu hranu. Savjetujte se sa ljekarom o prednostima ili mogućim manama bilo koje vrste prehrane pa i ove. Jer, ja sam samo Daša, majka troje djece, entuzijasta sa viškom kilograma vazda spremna za internet pretragu i pisanje o sopstvenom životu i celulitu. Strastvena ljubiteljka slanine i poštovalac dobrih čvaraka.

Leave a Reply

